POZITIVNI UTJECAJI MEDIJA |
NEGATIVNI UTJECAJI MEDIJA |
– obogaćuju život novim sadržajima, informacijama |
– otupljuju osjetila |
– potiču promjenu nezdravih vrsta ponašanja |
– sputavaju maštu i spontanu igru |
– potiču maštu i kreativnost |
– smanjuju empatiju prema drugima (nasilje kao najbolja metoda rješavanja problema) |
– smanjuju razliku među društvenim slojevima |
– učestalo prikazivanje nasilja potiče agresivna i destruktivna ponašanja |
– potiču inkluziju i toleranciju |
– održavaju stereotipe |
– proširuju znanje i obrazovanje |
– dovode do propadanja moralnih vrijednosti |
– doprinose razvoju društva |
– otuđuju od društva |
– potiču spremnost za školu i ranu pismenost |
– povećavaju strah i tjeskobu u kontaktu sa stvarnim svijetom |
– djelotvorno poučavaju određenim elementima programa rada u vrtiću |
– potiču kratkotrajno zadržavanje pozornosti |
– prikazuju različite poglede na životne probleme i situacije |
– smanjuju fizičku aktivnost, uzrokuju deformacije kralježnice, slab vid… |
– potiču misaone procese |
– zapostavlja se igra kao glavni oblik učenja |
– potiču asocijativno učenje, hipotetičko mišljenje i intuiciju |
– smanjuje se i osiromašuje socijalizacija s drugom djecom |
– proširuju rječnik |
– zapostavljaju se druge obaveze (po kući, školske…) |
– približavaju djetetu glazbu, ples, umjetnost |
– usporen razvoj govora |
– promiču različite razvojne ciljeve |
– lošiji uspjeh u školi |
|
– razvijaju poremećaje raspoloženja – depresija, anksioznost… |
|
– razvijaju potrebu za traženjem uzbuđenja |