Stručni suradnik psiholog, kao član stručno-razvojne službe vrtića djeluje u smjeru kontinuiranog unaprjeđenja kvalitete odgoja i obrazovanja djece predškolske dobi. Psiholog prvenstveno vodi brigu o ostvarivanju prava djece u vrtiću, o razvojnim potrebama djece, posebnim potrebama djece (trajnim, privremenim i potencijalnim) te utvrđuje razvojni status djece i djeluje u pogledu ostvarivanja optimalnih uvjeta za rast i razvoj djece. Izdvojit ćemo neke od osnovnih zadaća psihologa u četiri područja.
U odnosu na djecu
-
utvrđuje razvojne i eventualne posebne potrebe djece na inicijalnom intervjuu
-
prati prilagodbu djece na vrtić
-
prati razvoj svakog djeteta i zadovoljavanje njegovih prava i potreba u vrtiću
-
utvrđuje razvojni status djece (detektira djecu s teškoćama u razvoju i darovitu djecu)
-
prati ponašanje i emocionalne reakcije djece s drugim posebnim potrebama te uvodi potrebne intervencije (npr. smrt u obitelji, razvod...)
-
ispituje spremnost djeteta za polazak u školu
U odnosu na roditelje
-
komunikacija s ciljem utvrđivanja osnovnih i posebnih potreba djece te djetetovom razvojnog statusa
-
savjetodavni rad s roditeljima na različite teme (osobito za djecu s posebnim potrebama)
-
podrška roditeljima u vrijeme adaptacije
-
organizacija roditeljskih sastanaka i radionica na teme iz podučja razvojne psihologije
-
suradnja s roditeljima u pogledu pripreme djece za školu
U odnosu na odgojitelje
-
pomaže odgojiteljima u kreiranju razvojnih zadaća za skupinu djece i pojedinu djecu
-
konzultacije s odgojiteljima za pojedino dijete ili skupinu djece
-
organizacija stručnih aktiva iz područja razvojne psihologije
-
po potrebi, zajedničko vođenje individualnih konzultacija s roditeljima
U suradnji s drugim članovima stučno-razvojne službe
-
kreira Godišnji plan i program rada ustanove, Kurikulum te Godišnje izvješće o radu ustanove
-
kreira individualizirane odgojno-obrazovne planove za djecu s poteškoćama u razvoju i darovitu djecu
-
organizira i planira sadržaj roditeljskih sastanka
-
na redovitim sastancima promišlja i planira rad ustanove